2015. április 15., szerda

Passau, SzG3


Most egy korábbi városlátogatás jön. Goslar felé menet itt tartottam egy nagyobb pihenőt, de eléggé rossz időt fogtam ki. Ausztriában hatalmas felhők lógtak le egészen a talajig, azt hittem, hogy semmit nem fogok Passauból látni. Az internetes képekből pedig az látszott, hogy igen szép város. A fekvése is igen látványos, három folyó torkollik be egy helyen egymásba. Ezt azért lehet így írni, mert bár látszólag a Dunába torkollik be a másik két folyó (az Ilz és az Inn), nem a Duna a legnagyobb vízhozamú folyó, hanem az Inn. Általában a kisebb folyók torkollanak be a nagyobb vízhozamúba, de itt nem így van. A három folyóra utalva nevezik még Passaut a Három folyó városának is.
Az idő rövidsége miatt csak az ún. Régi várost tudtam megnézni, amely a Duna és az Inn között terül el. Az első probléma szokás szerint a parkolás volt. Ezt úgy oldottam, meg, hogy az egyik dolgozó önként vállalta, hogy ott marad a kocsinál és ha jön valami rendőr vagy parkolóőr, akkor odébb viszi a kocsit. A városba is behajtottak kocsik, holott látszólag sétáló utcák voltak. Szóval úgy a német, mind az osztrák parkolási rend továbbra is rejtély marad előttem. Áttanulmányozva a térképet, először a Szent István dómhoz mentem el. Ez a Régi város egyik legmagasabb pontján helyezkedik el. A fő homlokzata előtt egy szép tér található, a templom körül (valamint az egész városrészben) igen kellemes sikátorok találhatóak. Szerencsére a templomot meg lehetett látogatni, a belső kialakítása nagyon szép. Látványosak a stukkók és a freskók. A Dómtól lesétáltam a régi Városházáig, amely a Duna parton helyezkedik el. Itt a Duna eléggé gyors sodrású, dombok közé van beszorítva. Partján több hajókikötő található. A régi Városháza eléggé látványos kialakítású, azonban a színek a sűrű felhőzet miatt nem igazán jöttek elő. A túlparton van a vár, oda most sajnos nem tudtam eljutni. Még egy fél órát sétáltam a város különböző sikátoraiban majd visszamentem a kocsihoz.
Passau egy szép város, de kellett volna hozzá egy kicsit jobb idő és több idő is, mert sok látnivaló van itt. Talán majd máskor.
Időközben (2019) sikerült ellátogatni ide ismét a feleségemmel és az unokámmal, az a beszámoló ITT tekinthető meg!

Vissza a főoldalra (katalógus)

 a Szent István dóm
 a Szent István dóm
a Szent István dóm
 a Szent István dóm
 a Szent István dóm
 a Szent István dóm
a Szent István dóm
 a Városháza
 a Városháza
 a Városháza
a Városháza
 a Városháza
 vízmérték a Városházán



 a Duna Passaunál
 a Duna Passaunál
a Duna Passaunál








Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése